Anul 2023 a fost unul cu bune și cu mai puțin bune pentru constructorii A7, pe sectorul primelor două loturi, Dumbrava-Mizil și Mizil-Pietroasele! De la problemele generate de o posibilă proiectare ”cu hibe” - reclamată deseori, în timpul vizitelor în teren, chiar și de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu - dar și din cauza nivelului ridicat al pânzei freatice, care i-a pus în dificultate pe constructori încă de la demararea lucrărilor, lucrurile nu au mers tot timpul bine pe șantierul primelor două loturi ale autostrăzii care ar urma să facă legătura între nodul de la Dumbrava cu A3 București-Ploiești și municipiul Buzău. În timp, lucrările au avansat, iar reprezentanții Ministerului Transporturilor, în special secretarul de stat Irinel Scrioșteanu, au prezentat sistematic cum stă treaba pe șantiere.
Astăzi, de exemplu, 30 decembrie 2023, în penultima zi a acestui an dificil, pe lotul 1 al autostrăzii, muncitorii de la asocierea Retter-Pizzarotti erau în șantier, pregătind echipamentele pentru a începe în forță anul 2024, dat fiind că vremea se anunță favorabilă și în primele zile ale anului viitor.