Rodica Paraschiv (PSD Prahova): “Mediul de afaceri are nevoie de ajutor din partea statului”

Rodica Paraschiv (PSD Prahova): “Mediul de afaceri are nevoie de ajutor din partea statului”

Rodica Paraschiv, secretar executiv al PSD Prahova, a transmis un mesaj clar despre programele care vor fi avute în vedere de către actuala coaliție guvernamentală, astfel încât firmele mici și mijlocii să treacă mai ușor prin perioada actuală, dificilă din punct de vedere economic. “Parcurgem o perioadă extrem de dificilă din punct de vedere economic. Mediul de afaceri are nevoie de ajutor din partea statului, pentru că soarta a milioane de angajați depinde de măsurile pe care le propune coaliția guvernamentală. De aceea, continuăm programele pentru sprijinirea IMM-urilor și inițiem noi variante de susținere a capitalului românesc!”, anunță Rodica Paraschiv. Secretarul executiv al filialei prahovene a Partidului Social Democrat a și punctat câteva dintre programele destinat IMM-urilor: “Vom continua Programul de susţinere a întreprinderilor mici și mijlocii, prin IMM INVEST ROMÂNIA, dar și prin AGRO IMM INVEST, care susţine IMM-urile din domeniul agriculturii și sectorul alimentar. Programul "IMM leasing de echipamente și utilaje", de asemenea, necesar pentru modernizarea firmelor mici și mijlocii. Prin noi programe, vor fi asigurate garanții guvernamentale de până la 100% pentru creșterea capacității de producție, reconversia de la intermediere la producție, finanțare investiții, dar și pentru companiile care își localizează producția în mediul rural sau în orașele mici. De asemenea, este necesară instituirea unor scheme de ajutor de stat pentru deducerea costurilor necesare pentru invenții, inclusiv acoperirea cheltuielilor cu înregistrarea și protejarea invențiilor, cu obligația implementării efective în România, pentru retehnologizarea companiilor locale și, de exemplu, pentru susţinerea înființării de start-up-uri cu componentă digitală în fiecare judeţ, prin acordarea unui grant de 50.000 de euro/start-up. Sunt programe necesare consolidării și dezvoltării IMM-urilor, astfel încât ”Fabricat în România” și ”Consumăm produse românești” să nu fie doar sintagme goale de conținut”, a precizat Rodica Paraschiv.