Vor fi finalizate în 2024 primele două loturi ale autostrăzii Dumbrava-Buzău? Aflați care sunt termenele-limită!

Vor fi finalizate în 2024 primele două loturi ale autostrăzii Dumbrava-Buzău? Aflați care sunt termenele-limită!

Primele două loturi ale autostrăzii A7 Dumbrava – Buzău ar trebui să fie finalizate până la încheierea anului 2024. Cel puțin așa stau lucrurile pe hârtie. Pentru ambele loturi, ordinele de începere a lucrărilor au fost date în vara anului 2022, fiind la scurt timp blocate temporar din cauza siturilor arheologice de pe traseu, de pânza freatică aflată la suprafață în zonele traversate de cele două sectoare – Dumbrava-Mizil și Mizil-Pietroasele – sau de insuficiența sau calitatea slabă a materialelor de umplutură din gropile de împrumut.

Potrivit datelor publicate de Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică, instituție aflată în subordinea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în luna octombrie a anului 2024 ar trebui să fie încheiate lucrările pe ambele loturi.

  • Situația pe cele două sectoare aflate în lucru pe autostrada Dumbrava – Buzău

Lotul 1 Dumbrava-Mizil (foto sus), unde lucrează asocierea de firme Impresa Pizzarotti & C. S.P.A. – Pizzarotti – Tetter Projectmanagement, are 21 de kilometri și se află la un stadiu fizic apropiindu-se de 50%, ordinul de începere fiind dat pe 22 august 2022. Conform contractului data de finalizare era stabilită pentru 22 august 2024, însă a fost revizuită, astfel că lucrările ar trebui încheiate pe 3 octombrie 2024. Valoarea contractului – 1,47 miliarde de lei fără TVA. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani, pe acest lot fiind în execuție cei 21 de kilometri, pe care vor fi construite 14 poduri și un pasaj de mare complexitate, cu o lungime de 550 de metri.

Lotul 2 Mizil-Pietroasele (foto jos), unde lucrează asocierea CONI– Trace, are 28,35 km și un stadiu fizic de circa 36%. Pe acest sector, ordinul de începere a lucrărilor s-a dat pe 11 august 2022, iar termenul final de execuție, reanalizat, este 19 octombrie 2024. Valoarea contractului – 1,25 miliarde de lei fără TVA. Pe acest lot, vor fi 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare.

Ambele loturi, ca și al treilea lot (Pietroasele – Buzău) – pentru care s-a încheiat contractul de lucrări la finalul anului trecut – finanțarea este asigurată prin PNRR.

Sursa imagini: YouTube/RedWhistler

 


Tipărire