Lotul Pietroasele - Buzău al Autostrăzii A7 - Autostrada Moldovei are într-un final, constructori ”cu contract”. Șeful CNAIR, Cristian Pistol, a declarat, miercuri, 22 noiembrie, că odiseea contractării prin PNRR a celor 319 km ai Autostrăzii Moldovei a luat astfel sfârșit! ”Am semnat, astăzi, contractul pentru ultimul lot din A7, Pietroasele - Municipiul Buzău, cu Asocierea de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET (lider) - MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET, respectând temenele legale asumate prin finanțarea din PNRR! Asocierea va avea la dispoziție 20 de luni și 1,09 miliarde de lei, fără TVA, pentru a finaliza lucrările pe cei 13,9 km ai lotului cuprins între localitatea Pietroasele și Municipiul Buzău, ultimul lot fără constructor dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei Ploiești – Pașcani. În cadrul contractului finanțat prin PNRR, Asocierea va construi inclusiv 8 poduri și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m. Amintesc faptul că licitația pentru acest lot al A7 a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori”, a precizat Cristian Pistol.
Conform aceleiași surse, situația lucrărilor pe Autostrada A7 pe sectorul de la Dumbrava la Pașcani (finanțată prin PNRR) este următoarea:
* lotul 1 (Dumbrava – Mizil (21 km), cu o lungime de 21 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 25% (contract semnat in data de 16 iunie 2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna octombrie anul 2024.
* lotul 2 (Mizil – Pietroasele), cu o lungime de 28,35 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 20,5 % (contract semnat in data de 7 iunie 2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna octombrie anul 2024.
lotul 1 (Buzău – Vadu Pașii), cu o lungime de 4,6 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 21 % (contract semnat in data de 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna august anul 2024.
lotul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat), cu o lungime de 30,8 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 22% (contract semnat in data de 12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna aprilie anul 2025.
lotul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni), cu o lungime de 36,1 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 22% (contract semnat in data de12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna aprilie anul 2024.
lotul 4 (Mândrești Munteni – Focșani), cu o lungime de 10,94 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 24% (contract semnat in data de 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna in luna august anul 2024.
lotul 1 (Focșani - Domnești Târg), cu o lungime de 35,6 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 9,5% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna septembrie anul 2025.
lotul 2 (Domnești Târg - Răcăciuni), cu o lungime de 38,78 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 2% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.
lotul 3 (Răcăciuni - Bacău), cu o lungime de 21,52 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1,25% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.
lotul 1 (Săucești - Trifești), cu o lungime de 30,3 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 2,9% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.
lotul 2 (Trifești - Gherăeşti), cu o lungime de 18,99 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.
lotul 3 (Mircești - Pașcani), cu o lungime de 28,09 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1,2% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.