Conflict între CFR Infrastructură și CFR Călători, după ce o ușă a unui tren de călători s-a desprins în mers!

Conflict între CFR Infrastructură și CFR Călători, după ce o ușă a unui tren de călători s-a desprins în mers!

Marți, 8 august, CFR Călători transmitea, prin intermediul unui comunicat de presă, că un incident mai puțin obișnuit a avut loc pe calea ferată, între un utilaj al CFR Infrastructură și un tren de călători. ”La ieșire din stația Bărăbanț, un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agățând și smulgând ușa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca – București Nord, care circula pe linia alăturată. Menționăm că ușa de acces este culisantă cu acționare digitală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staționării trenului. Demersurile de constatare a incidentului s-au realizat în stația Vințu de Jos, de unde trenul a plecat cu o întârziere  de 79 de minute”, spuneau reprezentanții companiei feroviare de stat.

Astăzi, CFR SA a venit cu o dezmințire la cele expuse ieri de CFR Călători:

DEZMINȚIRE OFICIALĂ A CFR SA în contextul acuzațiilor falselor ale CFR CĂLĂTORI la adresa personalului feroviar al companiei noastre, în cazul trenului IR 1836 care a rămas fără ușă la ultimul vagon!

Referitor la acuzațiile operatorului național de transport feroviar de călători CFR CĂLĂTORI, care marți 08.08.2023 a învinovățit pe nedrept și în mod public că “ …la ieșire din stația Bărăbanț, un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agățând și smulgând ușa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca - București Nord, care circulă pe linia alăturată”, facem următoarele PRECIZĂRI:

  1. Drezina pantograf care desfășura lucrări la linia de contact se afla într-adevăr la ieșire din stația Bărăbanț, doar că ușa vagonului din compunerea trenului IR 1836 a căzut “SINGURĂ” pe liniile CF, fără ajutorul niciunui utilaj, în momentul intrării trenului în stația Bărăbanț, dovada fiind filmarea oficială de pe camerele de luat vederi din stație, care au surprins exact momentul în care ușa se desprinde și cade direct pe linii, fără a fi smulsă de vreun utilaj feroviar!!!
  2. Chiar operatorul național, conform comunicatului oficial referitor la acest incident, menționează faptul că “ușa de acces este culisantă cu acționare digiatală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staționării trenului”! Ne întrebăm retoric, cum putea un utilaj feroviar să smulgă ușa vagonului, care este culisantă și se deschide doar în timpul staționării, dacă trenul IR era deja în mișcare “…la ieșire din stația Bărăbanț…”?!
  3. Deși CFR Călători a acuzat oficial că “…un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere”, în raportul de eveniment chiar mecanicul trenului a subliniat faptul că “ …la trecerea prin stația Bărăbanț erau lucrărtori și utilaje, am dat semnal de ATENȚIE, conform reglementărilor în vigoare. Acestea nu se aflau în gabaritul de trecere, ci pe liniile încrucișate….”.

Astfel, în contextul celor sus-menționate, nu mai puțin a imaginilor care rezolvă misterul “ușii smulse”, considerăm tendențioasă și neprofesională acțiunea de imagine a operatorului național, care s-a grăbit să se disculpe de problemele din ograda proprie, aducând pe nedrept acuzații nefondate personalului feroviar al CFR SA!

CFR Infrastructura - imagini cu ușa vagonului care se desprinde singură, fără a fi smulsă de vreun utilaj feroviar, și cade pe linii, la intrarea trenului IR 1836 în stația Bărăbanț, nu la ieșire din stație! - video aici: https://fb.watch/mjfA7BWeAb/ 

 


Tipărire