Patru firme au depus oferte pentru modernizarea podețului metalic de la Pantazi, peste râul Teleajen. Ce modificări sunt luate în calcul

Patru firme au depus oferte pentru modernizarea podețului metalic de la Pantazi, peste râul Teleajen. Ce modificări sunt luate în calcul

Strabenbau Logistic, Andrada Sânziana Sabin Construct, SC Rope Acces Construct și asocierea Mural Serv – Construzioni Generali Sud sunt cei patru ofertanți care au depus dosarele în cadrul licitației pentru modernizarea podețului metalic de la Pantazi, peste râul Teleajen, una dintre cele mai folosite legături rutiere dintre Ploiești și Pantazi – Dârvari – Coslegi – Dumbrava – Drăgănești. ”Puntea pietonală accidental carosabilă”, cum este denumirea oficială a podețului folosit de către navetiștii din localitățile menționate către și dinspre Ploiești, are nevoie de reabilitare și modernizare, dată fiind starea precară actuală a acestei căi de comunicație rutieră. Marți, 22 noiembrie, a avut loc deschiderea ofertelor în cadrul procedurii de achiziție organizate de către Primăria Valea Călugărească, iar după finalizarea licitației, ar urma să fie realizate lucrări de refacere a punții peste Teleajen care le simplifică drumul zilnic tuturor navetiștilor din zonă către locurile de muncă din municipiul Ploiești.

Potrivit documentației modificate – după sesizarea unor neconcordanțe -, contractul de lucrări va viza refacerea unor porțiuni din zonele afectate, precum montarea elementelor lipsă și înlocuirea celor ce nu pot fi reparate la infrastructuri și suprastructură, consolidarea tablierului pe ultimele patru deschideri, care nu au fost reabilitate în anul 2005, refacerea parapetului pietonal pe zonele cu degradări și montarea de zăbrele; protejarea tuturor elementelor metalice ale infrastructurilor si suprastructurii împotriva coroziunii; completarea umpluturilor la rampe în vederea unei racordări corecte punte-rampe; racordarea platformei rampelor de acces la caracteristicile punţii. În anul 1998, din cauza viiturilor de pe râul Teleajen, o bucată a punții s-a prăbușit în râu, ulterior fiind întocmită o expertiză tehnică și reabilitată puntea, șapte ani mai târziu, în 2005, fiind redată circulației pietonale și rutiere. De la refacerea podețului, structura s-a degradat în timp, fiind nevoie acum de lucrări de reabilitare și modernizare, printre care ar fi – potrivit unor surse – inclusiv lărgirea căii de rulare pentru autoturisme, cu circa jumătate de metru.


Tipărire