ADI Mobilitate, o asociere pe modelul ADI Termie. Cine are de câștigat, cine are de pierdut?

ADI Mobilitate, o asociere pe modelul ADI Termie. Cine are de câștigat, cine are de pierdut?

ADI - Asociație de Dezvoltare Intercomunitară. Pentru ploieșteni, acest acronim a produs mari probleme, în special în privința termoficării. ADI Termo Prahova, asocierea dintre Consiliul Județean Prahova și Primăria Ploiești, a provocat - prin semnarea unui contract controversat, în urma unei licitații organizate de ADI Termo Prahova, în care Consiliul Județean Prahova avea majoritate - criza apei calde din Ploiești, în care circa 130.000 de locuitori ai orașului au rămas fără apă caldă la robinet timp de aproape trei luni!
Astăzi, consilierii județeni, mai puțin Mihai Apostolache, de la ”Prahova în Acțiune”, care s-a abținut de la vot, au aprobat înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Mobilitate, din care fac parte Județul Prahova și localitățile Ploiești, Băicoi, Boldești- Scăeni, Plopeni, Ariceștii Rahtivani, Blejoi, Bucov, Berceni, Bărcănești, Brazi, Păulești, Râfov, Târgșoru Vechi, Valea Călugărească. O asociere care vizează, pe hârtie, îmbunătățirea condițiilor de transport public în localitățile menționate. Toate acestea într-o ședință în care a lipsit președintele CJ, Iulian Dumitrescu, delegându-și mâna dreaptă - pe Dumitru Tudone (PNL), prietenul adus de la Călărași, ajuns vicepreședinte al Consiliului Județean Prahova (în foto, alături de celălalt vicepreședinte al CJ Prahova, Cristian Apostol (USR), mai interesat de mesajele primite pe telefon decât de proiectele supuse dezbaterii) - să prezideze întrunirea extraordinară de astăzi.
Astfel că ADI Mobilitate are, prin statut, obligația să stabilească, ajusteze, modifice și să aprobe prețurile, tarifele și taxele speciale, cu respectarea normelor metodologice elaborate și aprobate de autoritățile de reglementare competente, dar și să organizeze sistemul de transport, inclusiv pentru municipiul Ploiești, prin elaborarea și aprobarea regulamentelor serviciilor, a caietelor de sarcini, a contractelor de furnizare/prestare a serviciilor și a altor acte normative locale referitoare la serviciul public de transport local, pe baza regulamentelor-cadru, a caietelor de sarcini-cadru și a contractelor-cadru de furnizare/prestare, ori a altor reglementari-cadru elaborate și aprobate de autoritățile de reglementare competente. Ceea ce înseamnă că ADI Mobilitate va putea să ia decizii pentru toate localitățile componente menționate mai sus. Va fi bine? Va fi rău și se va ajunge la blocaje asemeni celei din termoficarea Ploieștiului? Să sperăm că nu!


Tipărire