Lucrările de reabilitare și modernizare a stațiilor de cale ferată Ploiești Vest, Sinaia și Bușteni, aflate pe lista întocmită recent de Ministerul Transporturilor, vor consta, în principal, în reabilitarea clădirii de călători conform recomandărilor expertizei tehnice și a auditului energetic (finisaje, instalații sanitare, termotehnologice, electrice și de telecomunicații, consolidare elemente structurale degradate), precum și lucrări de amenajare a pieței gării și a zonelor adiacente clădirii.
Concret, la stația Ploiești Vest va fi construită o clădire anexă spații pentru călători, care va cuprinde spații comerciale și grupul sanitar pentru călători cu un spațiu destinat pentru persoanele cu dizabilități locomotorii și pentru mama și copilul.
Și la stația Bușteni ar urma să se construiască o clădire - sală așteptare călători, adiacentă clădirii de călători, care adăpostește sala de așteptare călători și încăperea mama și copilul. De asemenea, tot la Gara Bușteni ar trebui să fie reabilitat grupul sanitar exterior, cu finisaje, corpuri de iluminat, obiecte sanitare, instalație de încălzire.
La Sinaia se are în vedere reabilitarea acoperișului și a sistemului de evacuare a apelor pluviale la clădirea expoziție cu tematică feroviară și clădirea salon oficial, în stația Sinaia, precum și reechiparea centralei termice pentru clădirea de călători și salonul oficial, astfel că actuala centrala termică va fi modernizată și echipată suplimentar.
În toate cele trei gări din Prahova incluse în acest proiect ar urma să se lucreze și pentru reabilitarea peroanelor existente (strat suport și strat de uzură, corpuri de iluminat) în stațiile Ploiești Vest, Sinaia, Bușteni, dar și prelungirea peroanelor intermediare din Bușteni.
La Sinaia și Bușteni se are în vedere și reabilitarea tunelului pietonal, cu finisaje, corpuri de iluminat, platforme elevatoare pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, iar pentru Ploiești Vest - prelungirea tunelului pietonal și reabilitarea celui existent.
Deocamdată, însă, toate acestea sunt doar în stadiul aprobării indicatorilor tehnico-economici, care vor intra în discuție în Guvernul României, proiectul urmând să fie finanțat din fonduri europene și de la bugetul de stat.
