Ce firme se înghesuie să obțină lozul câștigător de 30 de milioane de lei pentru deszăpezirea drumurilor naționale din Prahova

Ce firme se înghesuie să obțină lozul câștigător de 30 de milioane de lei pentru deszăpezirea drumurilor naționale din Prahova

 

Ca de obicei, licitațiile pentru deszăpezirea drumurilor atrag - în ciuda situației generale economice - foarte multe firme sau asocieri de firme. Mult mai bănoasă decât altele, licitația pentru deszăpezirea drumurilor naționale din Prahova, în următorii trei ani, nu face excepție. Lansată la jumătatea lunii iunie, procedura de achiziție a serviciilor de întreținere a arterelor rutiere de pe raza Secției Drumuri Naționale Ploiești și administrate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri București) nu a trecut nici de prima etapă - de evaluare calificare și tehnică.
Cum pe 15 noiembrie, în principiu, ar trebui să fie încheiată toată procedura și parafat acordul-cadru de deszăpezire pe următorii trei ani, rămâne de văzut dacă DRDP București va fi obligată să încheie o altă procedură de urgență până la finalizarea celei aflate acum în derulare.
Pe 16 iunie, CNAIR (prin DRDP București) a lansat licitația, iar pe 26 iulie au fost deschise ofertele, aflate acum în prima fază de evaluare.
La procedură s-au înscris cinci ofertanți, doi ofertanți unici și trei asocieri de firme. Este vorba despre Anastamar Construct SRL - ofertant unic; Diferit AG - ofertant unic; asocierea Pikanore (lider), Strabenbau Logistic, Dimex-2000 Company; asocierea Storm Gas (lider), Tredeco Holding; asocierea Agronut Vegetal (lider), Agro Trans NMI SRL.
Valoarea totală a acordului-cadru pentru deszăpezirea pentru trei ani a celor 291 de kilometri ai DN1, DN1A, DN 1B, DN1D, DN 72, DN 71, drumurile naționale care străbat județul Prahova, a fost estimată la 29,5 milioane de lei.
Potrivit caietului de sarcini, firma sau asocierea de firme câștigătoare va fi obligată să asigure deszăpezirea mecanică, montarea și demontarea panourilor parazăpezi. Cea mai importantă componentă - deszăpezirea mecanică - presupune răspândirea mecanică a materialelor antiderapante sau a substanțelor chimice în scopul prevenirii sau combaterii poleiului, gheții sau a zăpezii, patrularea cu utilaje pentru informarea stării drumurilor naționale sau pentru prevenirea înzăpezirii în timpul ninsorilor liniștite sau a viscolelor moderate (cu viteza vântului sub 30 km/oră), deszăperirea mecanică cu autoutilaje specifice, precum și degajarea vehiculelor înzăpezite care împiedică acțiunea de deszăpezire de pe platforma drumurilor. Toate aceste acțiuni se contabilizează în ore lucrate.
Tot în caietul de sarcini apare și lista utilajelor necesare pentru ca firmele participante la licitație să poată îndeplini serviciile solicitate: șapte turbofreze - utilaje multifuncționale cu tracțiune integrală, plus tractoare, autoremorchere, încărcătoare, buldoexcavatoare sau autobasculante cu lamă.
În fiecare an al acordului cadru va fi încheiat câte un contract subsecvent, iar începerea prestațiilor se va face doar la ordinul scris al beneficiarului, respectiv al celor de la Drumuri Naționale.


Tipărire