Consiliul Județean Prahova se laudă cu ”progresul semnificativ” în ”procesul complex” al delegării serviciului de transport public. Un ”proces” care a început în august... 2021!

Consiliul Județean Prahova se laudă cu ”progresul semnificativ” în ”procesul complex” al delegării serviciului de transport public. Un ”proces” care a început în august... 2021!

Consiliul Județean Prahova a remis un comunicat de presă, joi seară, în care se laudă cu ”progresul semnificativ” în ”procesul complex” al delegării serviciului de transport public, un ”proces” care a început în august... 2021 și care a condus la blocajul din cauza căruia circa 11.000 de elevi navetiști din județul Prahova sunt nevoiți să-și cumpere bilete, zilnic, pentru a merge la școală! În comunicatul transmis de CJ Prahova nu se precizează cum va fi rezolvată problema și nici dacă transportatorii care au efectuat transportul elevilor către și dinspre școală vor fi în vreun fel despăgubiți sau dacă măcar se caută vreo soluție!

Comunicat CJ Prahova:

Având în vedere discuțiile din sfera publică referitoare la contractul de delegare a gestiunii Serviciului de Transport Public Județean pe teritoriul județului Prahova, dorim să aducem la cunoștință progresul semnificativ înregistrat în acest proces complex.
Prezentăm în continuare o cronologie detaliată a etapelor cheie, subliniind angajamentul Consiliului Județean Prahova pentru transparență și eficiență în serviciile publice:
1. În luna August 2021 – s-a prezentat public primul proiect conform legislației pentru delegarea serviciului.
2. În luna Decembrie 2021 – a fost prelungit termenul pentru delegarea serviciului prin HG cu un an, până la data de 31 decembrie 2022.
3. În luna Iulie 2022 – Autoritatea Contractantă, Consiliul Județean Prahova, a demarat procedura de achiziție prin publicarea documentației și punerea în transparență publică.
4. În luna Octombrie 2022 – această documentație a fost atacată în instanță de către transportatori, licitația fiind blocată în instanță.
5. În luna Februarie 2023 – instanța confirmă punctul de vedere al Consiliului Județean, invalidând solicitările celor 42 de transportatori.
6. În luna Februarie 2023 – a fost organizată o nouă ședință publică în vederea dezbaterii proiectului.
7. În luna Martie 2023 – prin HCJ 54, Consiliul Județean a aprobat documentația de atribuire.
8. În luna Aprilie 2023 – s-a demarat în SEAP procedura de Licitație Deschisă, cu termen de depunere legal – luna Iunie 2023.
9. În luna Iulie 2023 – au fost deschise ofertele pentru cele 12 grupe din care
a. Două loturi au fost anulate (pe unul nu a depus nimeni ofertă, iar pe un alt lot singurul ofertant nu a depus garanția de bună participare)
b. 10 loturi au intrat în evaluare
10. În luna Octombrie 2023 – au fost desemnați câștigătorii celor 10 loturi. Pentru loturile 9, 10, 11 a existat o contestație depusă la CNSC, lotul 10 fiind singurul pentru care se așteaptă finalizarea contestației.
11. În luna August 2023 – cele 2 loturi anulate au fost scoase din nou la licitație, cu termen de depunere luna Octombrie 2023.
12. Pe data de 24.11.2023 au fost semnate contractele pentru 7 loturi cu operatorii desemnați câștigători. Pentru loturile contestate, se așteaptă procesul final din partea CNSC pentru a putea semna contractele de delegare.
13. Operatorii desemnați câștigători au ca termen de începere data de 1 Ianuarie 2024, dacă vor depune în termenul legal garanția de bună execuție, stabilită de legislație.
Autoritatea Contractantă în speță – Consiliul Județean Prahova – a respectat toate termenele de desfășurare a Licitației Deschise în conformitate cu Legea 99/2016 și a primit pentru fiecare etapă de evaluare Aviz Conform Necondiționat din partea ANAP.


Tipărire