Reprezentanții Consiliului Județean Prahova au început procedurile de reorganizare, după aprobarea HCJ 14/27 ianuarie 2021, prin care se stabilește o nouă organigramă, a doua într-un interval de numai două luni, deși legislația prevede că nu pot fi făcute modificări de structură a unei instituții publice într-o perioadă mai mică de șase luni. O reorganizare cu repetiție, pentru că vine la numai două luni de la prima modificare a organigramei, aprobată în luna noiembrie 2020, dar care a fost suspendată prin decizie a magistraților de la Tribunalul Prahova. Asemănarea izbitoare dintre cele două hotărâri ar putea să implice și o nouă hotărâre de suspendare sau chiar o soluție de anulare a actului administrativ aprobat de consilierii județeni, pe 27 ianuarie 2021.
Până atunci, însă, au început să curgă efectele directe ale acestei hotărâri de reorganizare după... reorganizare. În metodologia publicată astăzi pe site-ul Consiliului Județean Prahova, se prevede procedura de organizare și desfășurare a examenului pentru selectarea funcționarilor publici în compartimentele în care există mai mulți angajați decât posturi alocate în noua organigramă.
“Examenul are la bază următoarele principii: competența profesională, competiția, egalitatea de șanse, profesionalismul și transparența”, se arată în metodologia de organizare a concursurilor, care nu diferă decât pe alocuri de cea anterioară, de la finalul anului 2020.
Scriptic, așa stau lucrurile. Însă realitatea este cu totul alta. Egalitatea de șanse, cel puțin, pare doar un element subiectiv, pentru că funcționarul public de conducere are prioritate în ocuparea unei funcții vacante, iar mulți dintre cei care au mai dat examen și după intrarea în vigoare a primei hotărâri de reorganizare vor trece din nou prin focul concursurilor... Unde este egalitatea de șanse?
În plus, despre ce funcții vacante ar mai putea fi vorba, după ce în Consiliul Județean Prahova au fost detașați cu duiumul funcționari de la alte instituții ale statului, chiar și după lansarea primei reorganizări?
În această privință, am solicitat Consiliului Județean Prahova, în scris, informații despre persoanele detașate la această instituție începând cu data de 13 noiembrie 2020 și până în prezent, precum și funcțiile pe care le ocupă acestea. Date pe care le vom publica imediat ce ne vor fi furnizate.