Fost împuternicit la conducerea IPJ Prahova, comisarul șef Marian Iorga nu a rămas pe drumuri, după ce și-a pierdut funcția de la conducerea Poliției prahovene, în urma controlului judiciar impus de Direcția Națională Anticorupție, într-un dosar pentru o presupusă infracțiune de luare de mită.
Din contră, a picat în picioare, cu toată lovitura primită de la procurorii DNA: a ajuns, într-o primă fază, consilier al directorului general al Hidro Prahova.
Norocul nu i s-a oprit aici, deoarece fostul șef al IPJ Prahova (între aprilie 2020 și iulie 2021 a fost împuternicit la comanda Poliției prahovene, după ce, anterior, ocupase funcția de șef al IPJ Călărași) a ajuns chiar director al unei noi structuri din cadrul Hidro Prahova SA, după modificarea organigramei operatorului regional de apă și canalizare.
La solicitarea noastră, reprezentanții societății au confirmat numirea lui Marian Iorga în funcția de director: "La propunerea directorului general al societății HIDRO PRAHOVA SA, domnul Marian Iorga a fost numit director interimar al Direcției Suport Logistic, pentru o perioadă de 12 luni, prin decizie a Consiliului de Administrație, ulterior ocupării funcției de consilier al directorului general".
Cine este, în prezent, directorul general al Hidro Prahova, persoana care l-a propus pe Iorga să ocupe funcția de conducere în societatea aflată în subordinea Consiliului Județean Prahova? Nimeni altul decât Dorin Ilian Lețea, care, în luna mai 2021, devenea director executiv al Direcției Programe cu Finanțare Externă din cadrul Consiliului Județean Prahova, funcție pe care a părăsit-o la doar câteva luni de la instalare.
Revenind la Marian Iorga, fost șef al IPJ Prahova și mai nou directorul noii structuri a Hidro Prahova SA - Direcția Suport Logistic, acesta încă se află sub control judiciar impus de DNA. La începutul anului, măsura i-a fost prelungită de către procurori, iar Iorga a făcut plângere la Tribunalul Călărași, însă magistrații i-au respins solicitarea de anulare a ordonanței de prelungire a măsurii controlului judiciar, din 03.01.2022, dată în dosarul nr. 122/P/2017 al Parchetului de pe lângă ICCJ - Direcția Națională Anticorupție.
* Încâlceala modificărilor din organigrama Hidro Prahova
La finalul lunii ianuarie 2022, organigrama Hidro Prahova a fost modificată substanțial. Fără prea multe comentarii, vă lăsăm să urmăriți cu atenție schimbările produse, conform informațiilor furnizate chiar de reprezentanții operatorului de apă și canalizare:
"În baza Deciziei nr.2/27.01.2022 a Consiliului de Administrație al societății HIDRO PRAHOVA SA, au fost aprobate următoarele modificări ale structurii organizatorice, cu aplicabilitate începând din data de 01.02.2022:
- Înființarea postului de Director Adjunct, subordonat Directorului General, care va coordona activitatea din sucursalele societății HIDRO PRAHOVA SA, Direcția Exploatare și Biroul “Bunuri de retur” (creat prin separarea activității Serviciului Patrimoniu – Administrativ).
- Redenumirea Serviciilor “Îndrumare Control, Antifraudă” și “Achiziții Publice” ca departamente.
- Redenumirea Biroului “Plan, analiză oferte” în “Biroul Plan, analiză valoare estimată”.
- Redenumirea Biroului “Contracte/comenzi” în “Biroul Proceduri/Achiziții Publice”.
- Desființarea Biroului “Secretariat CA, AGA, CTE, CD, DG” și includerea acestor activități în cadrul Biroului Guvernanță Corporativă.
- Redenumirea Direcției Dezvoltare, în Direcția Suport Logistic.
- Separarea Serviciului Patrimoniu Administrativ în: Biroul “Bunuri de retur”, subordonat Directorului Adjunct și Biroul Administrativ, subordonat Directorului Suport Logistic.
- Desființarea Biroului Aprovizionare și redistribuirea personalului în cadrul Biroului “Derulare comenzi/contracte”
- Transferul Biroului GIS, de la Direcția Exploatare, în cadrul Direcției Suport Logistic;
- Redenumirea Serviciului “Tehnic, Proiectare, Avize, Autorizații” în “Serviciul Tehnic”, care va avea în subordine următoarele structuri: Biroul Proiectare, acorduri, avize, Biroul GIS, Biroul Balanță Apă, Biroul Indicatori/Raportări.
- Comasarea celor două Birouri Contorizări (apă uzată/apă potabilă), de la Direcția Exploatare într-unul singur, care va deservi Serviciile “Apă Potabilă” și “Apă Uzată/Epurare”.
- Desființarea Biroului “Relații clienți/petiții” și includerea acestei activități în cadrul Serviciului Comercial.
Menționăm că toate aceste modificări au ca scop îmbunătățirea performanțelor serviciilor desfășurate în cadrul societății, eficiența administrării și îndeplinirea acțiunilor încredințate. Noua structură organizatorică a societății HIDRO PRAHOVA SA este publicată pe site-ul www.hidroprahova.ro și poate fi vizualizată accesând link-ul - https://www.hidroprahova.ro/files/phocadownload/Pagini/Organigrama/organigrama01022022.pdf". Adică schema de mai jos:
* Din martie, clienții Hidro Prahova vor plăti mai mult pentru apa de la robinet
Dincolo de modificările din structura societății, viața merge înainte, cu scumpirile aferente. Astfel, începând cu data de 1 martie 2022, clienții Hidro Prahova din întreg județul vor plăti mai mult apa și, acolo unde există, canalizarea/epurarea, ca urmare a Hotărârii nr. 2/08.02.2022 a Adunării Generale a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară “Parteneriatul pentru Managementul Apei-Prahova”. Noile tarife aplicate vor fi 5,42 lei/mc exclusiv TVA - pentru apa potabilă produsă, transportată și distribuită și, respectiv, 3,31 lei/mc exclusiv TVA - pentru canalizare-epurare. La acestea se adaugă TVA de 9%.
Vorba unor prahoveni, care au reacționat cu umor la auzul veștii că se scumpește, din nou, apa: de la 1 martie, nu mai beți apă, beți vin!