O propunere făcută de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a stârnit un val de reacții pro și contra meditațiilor cu elevii de la clasa în care predau profesorii meditatori. „Vrem să avem relevanța notelor și vrem să avem respectarea condițiilor de etică în sistemul de educație. Relevanța notelor are de suferit atunci când un profesor face meditații cu un elev de la clasă pe care apoi îl notează. Pe de altă parte, în activitatea de predare și evaluare la clasă îi este interzis, dorim să propunem prin lege, se desfășoare meditații cu elevii de la clasă având ca obligație de diligență să depună eforturi în vederea eliminării pregătirii suplimentare, la modul general, și asta pentru atinge profilul de competențe ale absolvenților din ciclul în care predă”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în cadrul unei emisiuni, la Digi 24. Pornind de la premisa că profesorii care fac meditații în particular cu elevii de la clasele la care aceștia predau îi avantajează pe copiii pe care îi pregătesc suplimentar, această decizie pe care dorește să o impună Sorin Cîmpeanu poate avea efecte negative asupra elevilor care învață în mediul rural, acolo unde profesorii de la multe materii sunt... unici. Prin urmare, cât de corectă este propunerea ministrului Educației de a interzice elevilor să facă meditații cu profesorii de la clasă?